Soundhealing

Det sägs att toner och vibrationer kan hjälpa oss att läka.


Det var riktigt mysigt i det hem som vi hade bjudits in till. Hela källaren var inredd som en plats att vila på, en plats där man kunde komma bort från vardagens stress och brus. 

Vi började med att sitta på madrasserna på golvet och andas, blunda och landa i oss själva. Efter ett tag fick vi lägga oss ner och fortsätta andas för att bli så avslappnade som möjligt. Så småningom tog Anna, som ledde det hela, fram klangskålar, trummor och andra instrument för att på så sätt sända ljudvågor och vibrationer mot oss.
   
När klangskålarna ljöd kunde jag inte låta bli att le. Vet inte varför, det bara blev så. 
Vid ett annat tillfälle kom jag att tänka på att jag håller på och övar på att ta emot. Så jag la mitt fokus på just det och kunde då känna hur jag tillät vibrationerna att flöda in i mig. Det var helt fantastiskt!  

Innan vi började själva sessionen så frågade Anna om det var okej att hon la någon kristall på våra pannor, om hon upplevde att vi behövde det. Alla gav sitt samtycke. 
På min panna hade hon lagt en len och fin Rosenkvarts. 
   Under sessionen hade jag kommit att tänka på när jag var på Englagård och på när vi skulle skapa en vision om vårt framtida jag, om hur vi önskade ha det. Jag mindes hur jag såg mig själv lycklig, hur jag sådde frön omkring mig och hur fröna började växa. Ett av fröna blev ett träd som växte som i en virvelvind upp mot skyn. Visionen var klädd i ett rosa skimmer. 
   Det var en häftig känsla att se att Anna hade valt just Rosenkvarts till mig. 
Hon sa också att hennes känsla var att jag jobbade med mitt inre barn. Det var så exakt som det kan bli!  

Jag rekommenderar dig att prova Soundhealing med Anna. 
Det är verkligen en stund bara för dig.

Här kan du komma i kontakt med henne:
Anna Caballero