Ett ärofyllt uppdrag

Hösten år 2021 släpptes boken Den inre resan vilken är skriven av 13 olika författare, däribland jag. 

I samband med mitt nya författarskap så fick vi alla författare uppdraget att vara värd för ett eget webbradioprogram. 

Det var väldigt givande och roligt att få vara med och skriva boken. Framförallt gav det mig en hel del läkning. 

Det jag skriver om i boken och berättar om i radioprogrammet var 10 av mina absolut tuffaste år. År som jag helst hade velat vara utan då jag upplever det som om jag har förlorat just de åren. 
   Men samtidigt kan jag känna tacksamhet över det som varit. För utan det så hade jag mycket troligt inte varit den jag är idag och jag kanske inte heller hade satsat lika mycket på mitt egna mående. 
   Däremot hade jag önskat att det hade sett annorlunda ut för de som står mig nära. Men även i det fallet har jag försökt tänka att var och en har sin resa att göra. Kanske var denna tuffa period trots allt även ämnad för dem. 
   
Allt jag önskar är att framtiden ska få fortsätta vara lugn och harmonisk, både för mig och för mina nära och kära. Jag vill verkligen ta vara på chansen och leva mitt liv så fullt ut jag bara kan. Då behöver jag få göra det i lugn och ro. 

En annan viktig anledning till att jag valde att skriva boken och medverka i webbradion är för att eventuellt kunna inspirera andra att orka fortsätta leva trots tuffa motgångar. 
Det är så viktigt att vi alltid väljer livet, oavsett hur det är för stunden. 
Vi kom hit för att leva. 
Det finns så mycket att leva för. 
Kom ihåg det.